Середа, 29.01.2020, 05:51
Вітаю Вас Гість | RSS

САЙТ БЕЇВСЬКОГО НАВЧАЛЬНО - ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ 

Меню сайту
Життя сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 56
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

СТОРІНКА ПСИХОЛОГА

Рекомендації для батьків «Вперті і примхливі діти!

Впертість і капризи - дві сторони одного і того ж порушення прояв труднощів спеціалізації: у дітей більш сильних це виражається в упертості, а у слабких в примхах.

Перші прояви впертості не випадково виявляються у зовсім маленьких дітей - у віці 2-3 років. Саме в цей період у дитини різко зростає активність, самостійність, наполегливість у досягненні своїх цілей. В цей період малюк вже може мати думку і намагатися його відстоювати. Одним із способів наполягти на своєму, і є впертість, тобто перша спроба самоствердження.

Однією з частих причин прояву впертості та примх у малюка є відступ від звичного укладу життя - порушення режиму, зміна обстановки, велика кількість нових вражень, погане самопочуття

під час хвороби. Як тільки з'являється обстановка комфорту, так і зникає впертість. Тому необхідно знайти, що заважає дитині, що викликає його протест. Для цього необхідно добре уявляти собі звички, потреби і бажання малюка, розумно їх оцінювати.

Іншою поширеною причиною прояви впертості у ранньому дитинстві є не своєчасне прагнення батьків якомога раніше привчати малюка до користуванню горщиком або вимагати від дитини те, що йому не під силу.

Якщо впертість властиво, як правило сильним, активним і енергійним дітям, наполегливо відстоюють свою думку у відкритій боротьбі з такими ж енергійними батьками, то трохи інакше йде справа з примхами. «Примхливість як стійка форма поведінки, «Риса характеру» притаманна деяким дошкільнятам.

 

Відмітні ознаки «Примхливості»

  • Якщо вперта дитина проявляє свою впертість тільки у відповідь на поведінку або вимоги батьків, то примхливий починає кукситься, нити і плакати з будь-якого приводу.
  • Якщо для впертого дитини найголовніше - не поступитися, а наполягти на своєму і якщо дорослий відстане, махне на нього рукою, він буде тільки радий, «дитина вередник» навпаки, швидше прагнути досягти великої уваги до себе.
  • У впертого дитини завжди, є якась своя думка, бажання, мета, якої він домагається або якою він може з жаром відстоювати. Його улюблений вислів «Я хочу». Вередлива дитина любить говорити «Я не хочу»
  • Вередлива дитина воліє послідовно відмовлятися від усього, що йому предлагают оточуючі. Йому дуже подобається бути в центрі уваги

 

Як поводитися з такою дитиною????

Рекомендації батькам (капризи і впертість)

  • Основне, що Ви, батьки, повинні зробити - це змінити своє ставлення до дитини, відмовитися від звичної «авторитарної» позиції, навчитися ставитися до нього не як до повністю підлеглому і залежному суті, а як до людини.
  • Батьки повинні зробити над собою зусилля і змінити свій метод виховання.
  • Дорогі батьки, дитину не слід ставити в ситуацію множинного вибору, такі ситуації для дитини не посильні. Набагато краще буде, якщо дитині буде надано один варіант поведінки (побачив за обідом одну тарілку з супом - з'їм, а побачив три різні страви - вже не знає, як бути, і починає вередувати).
  • Щоб дитина перестала вередувати, більшість батьків вважають, що краще поступитися його бажанням, щоб перестав вередувати. Але це припиняє тільки конкретний, миттєвий каприз, а примхливість як форму поведінки, навпаки закріплює. Для того щоб подолати цю ситуацію неприємну рису характеру дитини, від дорослого потрібно величезна наполегливість, терпіння і самовладання.
  • Тактика батьків в цей період повинна зводитися до терплячого і наполегливій, але м'якому за формою прилучення дитини до правилам і нормам, прийнятим в людському суспільстві.
  • Необхідно відшукати, що заважає дитині, що викликає його протест. Для цього необхідно добре уявляти собі бажання, звички малюка, і розумно їх оцінювати.

 

                                                              Як правильно поводитися з неслухняною дитиною? 

1. Спокійно повідомте, що вам не подобається така поведінка, висловлюючи свої почуття («Я ображаюся, коли ти відмовляєшся», «Мені неприємно, коли ти вередує», «Я сильно засмучуюсь, коли ти погано поводишся»)
2. Мало пояснити і висловити свої почуття. Не забувайте висловлювати свій варіант прийнятної поведінки, який викликав би у вас позитивні почуття. Покажіть дитині правильну модель поведінки.
3. Будьте наполегливі, послідовні і несуперечливі (тобто всі члени родини повинні бути згодні один з одним у вимогах. Не потрібно ділитися на 2 табори, наприклад, коли мама і тато забороняють щось, а бабуся і дідусь жаліють і захищають дитини). Але й не будьте надмірно жорсткі.
4. Батьки не повинні бути злісними обвинувачами.
5. Давайте дитині «випустити пар», а потім переходите до обговорення.

Як вберегти дітей від негативного впливу соціальних мереж

У відповідь на діяльність небезпечних груп у соцмережах, які доводять дітей до самогубств, батьки повинні знати як вберегти дітей та куди слід звернутися по допомогу у такому випадку.

Батькам, щоб не допустити потрапляння дітей у такі групи, рекомендується

1. Приділяти більшу увагу психологічному стану дитини;

2. Перевіряти облікові записи дитини в соціальних мережах та групи, до яких входить акаунт, стежити за вмістом спілкування у приватних чатах;

3. Звертати увагу на коло спілкування дитини;

4. Намагатися зайняти вільний час дитини спортивними або культурними секціями;

5. Обов’язково контролювати, які фото- та відеофайли розміщені в гаджетах дитини;

6. Встановлювати функцію "батьківський контроль" на всіх гаджетах дитини.

Ідеально, щоб у родинах були стосунки близькості, які б давали відчуття опори, відчуття життя, відчуття свого місця в житті. Для формування прив'язаності і відчуття близькості потрібні дуже прості речі. Це наприклад просто подивитися трохи довше в очі один одному. Це трохи сповільнитися, створити сімейні ритуали, питати дітей не тільки про те, що вони "отримали в школі", а й про те, яка музика їм цікава, показувати їм що ми живі і розвиваємося.

Крім того, треба займатися вибудовуванням зв'язків у родині. Для дитини не очевидна наша любов. Варто відверто сказати дитині щось на кшталт: "Ти такий важливий для мене, мені так шкода, що я не завжди можу дати тобі підтримку, але повір мені: все, що я роблю, я роблю з любові до тебе. Іноді я помиляюся, але також з любові. Я дуже вірю у твій потенціал. Я вірю, що тебе і нас чекає щось дуже хороше". Можна звичайно казати не слово в слово, але це той посил, який має лунати від батьків.

Зазначимо, що найважливішими для кожної дитини є увага батьків і їхня турбота. Необхідно якнайчастіше проговорювати з дитиною її проблеми і ділитися думками.

Привиявленні небезпечних груп самостійно потрібно негайно повідомляти до кіберполіції(https://www.cybercrime.gov.ua– цілодобово), телефон гарячої лінії(044) 374-37-21(з 8:45 до 19:30 в робочі дні) або звертатися до адміністраціїсоцмережі, у якій було виявлено групу.

 

Секрети успіху

- Рости в собі гідного сина чи доньку своєї країни.

- Поважай працю людей, зростай працьовитим.

- Цінуй свій колектив, дотримуйся принципу «Один за всіх, всі за одного».

- Оволодівай знаннями, і вони допоможуть тобі.

- Будь ввічливим, принось людям радість. Пам’ятай, зроблене людиною добро неодмінно повернеться до неї добром.

- Приймай людей такими, якими вони є.

- Будь ввічливим, доброзичливим, оптимістом.

- Позбався від шкідливих звичок.

- Знай себе, суди про себе об’єктивно.

- Знай точно, чого хочеш досягти. Тільки наполеглива, терпляча і розсудлива людина має шанси перемогти всі труднощі і успішно

- досягти своєї мети

Повір у себе!

ПОРАДИ БАТЬ КАМ П’ЯТИКЛАСНИКІВ:

  1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
  2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
  3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
  4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
  5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
  6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо.
  7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
  8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності.
  9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі.
  10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
  11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
  12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
  13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети.
  14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо.
  15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

 

 

 

 

 

СЛУЖБА ЕКСТРЕНОЇ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ «ТЕЛЕФОН ДОВІРИ»

18 ПРИЧИН ЗВЕРНУТИСЯ ДО ПСИХОЛОГА

       

     

 

 

ПОРАДИ   ВЧИТЕЛЯМ

Поради вчителям для поліпшення настрою

 

1. Будьте оптимістами! Педагогіка – наука оптимістична (утім, як і будь-яка наука, песимістичний тільки дилетант).

2. Не забувайте головного: діти – істоти парадоксальні (дорослі – теж).

3. Якщо в тебе з'явилося бажання вигнати учня з класу, вийди сам.

4. Учителю, вітайся з дітьми, це дуже важливо. Тоном, яким ви говорите "здрастуй", теж можна виховувати і піднімати собі настрій.

5. Вмійте бути ледачим! Проблема педагогів у тому, що вони розвивають бурхливу діяльність, але забувають думати про себе. Пам'ятайте: думати про себе – ваш головний обов'язок.

 
 
Поради вчителям, які працюють у 5 класі
 
Перехід учнів з початкової школи до середньої викликає зростання стресового навантаження як на самих учнів, так і на їхніх батьків. Це пов'язано з появою нового класного керівника, нових вчителів, предметів, кабінетною системою навчання та ще й співпадає з віковими змінами — вступом дитини у підлітковий вік. Для учня і для учнівського колективу перехід у п'ятий клас може стати початком нового життя, нових успіхів, розкриттям нових граней характеру, власних здібностей, прихованих ресурсів.
 
У 5 класі змінюються умови навчання: з'являється класний керівник та вчителі з різних предметів. Цей період є досить сприятливим для адаптації школяра до нових умов навчання. Діти чекають змін на краще, бажають стати дорослішими, налагодити взаємини з учителями, робити так, щоб дорослі пишалися ними, були задоволені, «не засмучувались».
 
Основне новоутворення цього періоду — відкриття нового рівня самоусвідомлення, «Я-концепції»: бажання зрозуміти себе, свої здібності й особливості, свою схожість та відмінність від інших, свою унікальність і неповторність, формується система самооцінок. Це — найважливішій період для розвитку повноцінного спілкування.
 
У роботі  зї п'ятикласниками основними завданнями стають:
 
розвиток шкільної мотивації, формування інтересів;
 
розвиток навичок спілкування з однолітками та дорослими;
 
розвиток впевненості в собі, формування ставлення до успіхів та невдач;
 
формування уявлення про себе як про людину з великими можливостями.

Поради учням
щодо підготовки до ДПА, ЗНО та їх складання

  1. Коли починаєте готуватися до ДПА, ЗНО, корисно скласти план.
  2. Складаючи план на кожний день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні будете вивчати. Не взагалі: «Трохи позаймаюся», а тому що саме сьогодні вивчите, які саме розділи і якого предмету.
  3. Звичайно, добре починати, доки не втомилися, доки свіжа голова, із самого тяжкого, з того розділу, що заздалегідь знаєте гірше. Але буває й так, що займатися не хочеться, в голову нічого не «лізе», одним словом – «немає настрою». У такому випадку корисно починати, навпаки, з того, що знаєте краще, з того матеріалу, що вам найбільш цікавий і приємний. Можливо, поступово втягнетеся і діло піде.
  4. Обов’язково слід чергувати роботу й відпочинок, скажімо, 40-хв. занять, після цього 10-хв. перерва. Можна в цей час зробити домашню роботу чи зарядку тощо.
  5. Готуючись до ДПА, ЗНО, не треба прагнути того, щоб прочитати і завчити на пам'ять увесь підручник. Корисно повторювати матеріал із конкретних питань. Прочитавши питання, спочатку згадайте й обов’язково стило запишіть усе, що ви знаєте з нього, і лише після цього перевірте себе за підручником.
  6.  У кінці кожного дня підготовки слід перевірити, як ви засвоїли матеріал: знову стисло запишіть зміст усіх питань, що були зроблені в цей день.
  7. Готуючись до ДПА, ЗНО, узагалі корисно структурувати матеріал шляхом укладання планів, схем, причому обов’язково потрібно робити це не подумки, а на папері. Така фіксація на папері корисна тому, що при згадуванні, повторенні «про себе» змішуються впізнання і реальне знання, а дізнаватися завжди легше, ніж згадувати. Виникає відчуття, що ніби знаєш, але коли треба переказати його іншим, сказати в голос, воно кудись «вивітрюється». Саме з цим часто бувають пов’язані випадки, коли здається, що ви знаєте, пам’ятаєте, а починаєте відповідати, і відповідь виходить уривками. Тому такими прийомами добре користуватися і протягом навчального року, готуючись до різних занять. До речі, тоді й до іспитів прийдеться менше готуватися. Коли ви записуєте план відповіді, ви стаєте в позицію людини, що передає свої знання іншим, тобто робите те саме, що й коли ви відповідаєте в аудиторії чи на іспиті. Плани корисні й тому, що їх легко використовувати при короткому повторенні матеріалу та навіть деколи безпосередньо при відповіді на іспиті.
  8. Відповіді на найбільш важкі питання доцільно повністю, розгорнуто розповісти своїм близьким, другові-будь-кому, хто захоче слухати, причому намагайтеся це робити так, як вимагається на іспитах. Дуже добре записувати відповідь на магнітофон, а потім послухати себе немовби з боку.
  9. Якщо в якийсь момент підготовки до ДПА, ЗНО вам починає здаватися, що це вивчити не можливо і ви ніколи не зможете запам’ятати всього, що вимагається, подумайте про те, скільки з цього предмету ви вже знаєте, на якому етапі ви знаходитеся і скільки вам ще належить попрацювати, що засвоїти весь матеріал. А після цього зосередьтеся на тому, що вам потрібно вивчити, немовби перекинути місточок між тим, що знаєте, і тим, чого не знаєте. Головне, ніколи не треба намагатися вивчити весь підручник на пам'ять, а треба завжди усвідомлювати, що ваше завдання не визубрити, а зрозуміти. Тому концентруйте увагу на ключових думках.
  10. Готуючись до ДПА, ЗНО, ніколи не думайте про те, що «провалитеся», навпаки, малюйте в уяві собі картини тріумфу, легкої переможної відповіді. Думки про можливий провал недаремно називають саморуйнівними. Вони не тільки заважають вам готуватися, створюючи постійну напругу і сум’яття в думках, займаючи в них головне місце, вони до того ж дозволяють вам нічого не робити або робити все, спустивши рукави(навіщо напружуватися, якщо все одно нічого не вийде).
  11. За декілька днів до ДПА, ЗНО обов’язково «програйте» в уяві ситуацію ДПА, ЗНО, уявіть собі в усіх деталях обстановку, комісію, свою відповідь. Намагайтеся робити це якомога конкретніше, детальніше. Але-увага!-сконцентруйтеся на виборі кращої відповіді, кращої форми поведінки, а не на само руйнівних думках про провал, на власні страхи постарайтеся не звертати уваги: не женіть їх, але й не «зациклюйтеся» на них.

 

 

    

       

 


Рекомендації вчителям, щодо підтримки дисципліни в класі
 
     Дисципліна – це умова, засоби й результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між учителями і дітьми.
  Необхідно враховувати що дисципліну в класі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість класу, ставлення до навчання, предмета, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма вчителями, які працюють у класі, загального порядку умов і традицій даної школи.
 
         При роботі в класі і для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:
1.     Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.
2.     Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.
3.     Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у класі.
4.     Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки; не допускайте перевтоми учнів.
5.     Надавайте учням можливість частіше працювати у групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.
6.     Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.
7.     Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету вчителя.
8.     Будьте привітними.
9.     Не виявляйте антипатій до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.
10.  Не припускайте появи „любимчиків”, це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.
11. Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.
12. Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.
13. Підтримуйте контакт з учнями поза уроками, на заняттях  гуртка, позакласних заходах, спільних походах.
 
Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в класі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.

Рекомендації класним керівникам та вчителям щодо супроводу обдарованих учнів

  • проаналізувати своє ставлення до обдарованої дитини і лише тоді обирати правильний шлях взаєморозуміння з нею;
  • пам`ятати, що якою б не була обдарована дитина, її потрібно навчати;
  • заохочувати дитину до участі у груповому творчому процесі;
  • підтримувати творчі намагання дитини;
  • створювати ситуації, за яких дитина, що не виявляє особливих успіхів у навчанні, матиме можливість тісного спілкування зі здібною ди
Вхід на сайт
Пошук
ГАРЯЧА ЛІНІЯ
СТОП БУЛІНГ

Copyright beevozoch © 2020
uCoz